Jumaat, 1 April 2011

Errr..Sihat ka aku??hangpa??

Assalamualaikum.

Hari ni entry pasai sihat. Semalam keluar berita pasai Malek Nor! Ala yang badan montap-montap, berketui-ketui tangah,perut,kaki dan segala badan dia lah. Hahhhh.. tu orang yang jaga kesihatan badan. Tapi baru-baru ni dia kena serang penyakit jantung.

Bahaya weh sekarang. Aku pon tak tahu sama ada aku ni sihat ke tak? Kalu dari segi perjalanan masa aku ditolak waktu tidoq, pergi kelas, makan, buat asgment dan lain-lain. Kesimpulannya aku dah lama tak berjogging seperti dulu!!! Errr.. 

Weh.. Ingat!!! Kita kena jaga kesihatan badan. Sekarang mungkin tak nampak la kesan dia. Bila dah tua nanti baru dia datang macam-macam penyakit! Sebab ketahanan badan kita dah tak sekuat masa muda dulu. Aku pon sekarang dah mula risau!! Kena bersenam macam dulu-dulu.

Makan ke jaga!! Tu yang penting tu. Duk pergi hentam segala mak nenek makanan tak kira dunia! bahaya tu. Aku pon macam tu jugak. Tapi bila tengok orang yang tahu jaga pemakanan pon kena penyakit. Kita yang tak jaga pemakanan ni. Macam mana yer.. Fikir-fikir lah..

P/S: jaga pemakanan mulai sekarang. Takut aku dengan zaman la ni. Macam-macam penyakit datang. tak kira dengan pelatih polis yang terkena jangkitan virus tu. bahaya bahaya!!!

4 ulasan:

meaw berkata...

makan sayuq bebanyak naaa,lalalalalala...

saya bukan tomato berkata...

nampak cam dah ckup sihat . tpi p sihatkan lg la badan tuh ;p

Syukri Hasshan berkata...

Makan sayuq cukup byk kot!!!hahahhaha.

Tomato: nk kuruskan badan lagi..agak berisi ni!!hahaha

shahjiehan berkata...

org pulau!! jom gath kat cenang ngan yuyu..nk x?