Jumaat, 29 April 2011

Hati-hati pilih permainan video game..

Assalamualaikum

Selamat petang semua. Aku sedang menghadapi sedikit tekanan gara-gara pagi tadi. Otak tiba-tiba blur.. Tak tahu kenapa jadi macam tu. Risau-risau dah ni.huhuhuhuhu. Harap-harap lepas la. Tawakal jer la. huhuhuhu.

Tadi saja baca surat khabar ternampak satu tajuk. Permainan game komputer! Dikatakan permainan ini menghina islam. Aku dah lama tak menjengah dunia game ni. Tak tahu sangat. Tapi kalau betol apa yang dikatakan oleh Harian Metro ni. Maka, wajarlah kita hindarinya..

Nak tahu lebih lanjut sila ke Harian Metro. Macam-macam dunia sekarang ni. Kalu tak dicegah dari sekarang, moral kanak-kanak akan rosak. Dah la permainan game tu melalaikan kita dah. Dengan corak dan garapan grafik menghina Kalimah Allah S.W.T. Ini bukan main-main. Menghina agama Islam.



Aku dah lalui zaman gilakan permainan game ni. Memang melalaikan kita. Sejak dari sekolah menengah lagi ketagihan game tu memuncak-muncak. Kalau tak pergi main rasa nak demam kot. Gila lah punya ketagihan tu. Tapi sekarang. Aku dah ketagihan benda lain. Belog pulak. Hahahhahaha..



Permainan game tu aku masih minat tapi ntah la. Rasa minat tu makin berkurangan. Mungkin kerana usia makin meningkat. Memikirkan masa depan yang ketahuan hala. Errrrr. Masa depan tak dapat diramal. Aku hanya berusaha mencari yang terbaik untuk diri aku.

P/S: Masih gilakan dota tapi disebabkan tiada geng. Minat tu beransur-ansur hilang. Tapi kalau balik kampung memang aku layan Dota dengan kawan-kawan aku. Hahahhaa.. Meriah sekampung.

2 ulasan:

zezolla_atin berkata...

wah . mcm2 eh skang nih..

btw baru tgk vlog mr.straw..

thumbs up !

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

aku minat games...

tetries ja la aku main haha