Jumaat, 1 Mei 2009

masalah2 doniawi

aku x pasti pe mslhnye sekarang ni..yg ku tahu sejak akhir2 ni jadi masalah kes selsema BABI!! tkjt gak aku baca..sekarang dah berpuluh-puluh org mati kat mexico..agak bhya virus nie..
Kenapa terjadi??
sebab apa??
kini, negara kita juga sdg bhati2 dgn virus ni..dah mula ketatkn kawalan kemasukan pelancong asing bg elakkn virus ni menular d dlm mlysia..ye ke leh elakkn??sedangkn dadah yg disembunyikn boleh terlepas..ni kn pulak virus yg xnmpk..dok dlm bdn manusia ..dlm sel2 hidup, darah2, tulang2, air liuq, dn lain2 la...aku x pasti la..adakah thp kwln keselamatan mlysia ni berada pd thp terbaik..mgkin ya mgkin x..
pada pendapat korang la..
Adakah kawalan yg dilakukn oleh negara kita ckup bgus??
Apakah yg perlu dilakukn utk meningkatkn kualiti n keberkesanan sistem keselamatan ni??
pikir2 kn lah...sebab bnda ni juga melibatkn kita semua...aku x nk kn virus babi 2..nnti aku jd sawan babi..mampus..dok melalok merata2..trus KO..xnk aku..

14 ulasan:

msms um berkata...

bagi aku la, aku rasa baik ko jadi pengawal keselamatan tu..sebab ko mesti ketatkan kawalan kat sempada sorang2, polis dan pihak lain tak mampu kot, wak lu!!!!!!!! jangan bimbang la, tak pon ko jadi cari penawar nya, ko beli minyak gamat banya2 kat langkawi dan bagi orang minum untuk elak vaksin tu, hahahahahah

I_Hate_Lolipop berkata...

ntah2 aku dpt selsema ni sbb aku maki pakcik india gila parking tu babi.*hiks

so jgn ckp babi nanti dpt selsema babi.msg takpe.

MSBH berkata...

ha..sudah..xleh kuaq la..ang pbawak virus babi..bhya tuk kesihatan kami.ang di kuarantinkan..bkuat kuasa mlm ni..hahahahha

msms um berkata...

ai lolipop. tak kan dah kena kot, kena kuarantin ni betol cakap ang keri, ang pon kena sebab jaga sempadan, huahuahua

enthunter berkata...

hachhooowwww!!!uiks??!!terbersin kat muka keri ngn msms...kan kena jngkit dh...lalalala

msms um berkata...

siot ko keneth rupanya ko pembawa virus tu, tak salah aku nak bunuh ko ngan kapak!!!!!!!! hahahahaha, kawan2 cepat lari selamatkan diri, keneth di jangkiti virus ru, cepat col polis tangkap dia, kita kuarantin kan dia... lalalalala

Tanpa Nama berkata...

keri ngn msms pun dh trjngkit...cpat pggil RELA hntr g indon...hahahahha

enthunter berkata...

keri ngn msms pun dh trjngkit...cpat pggil RELA hntr g indon...hahahahha

msms um berkata...

alah apa barang panggil rela, panggil la tok kadi, hahahaha, em aku antaq ang dulu p langkawi jumpa ngan keri bia keri tembak ngan senapang gajah, wat fitnah punya pasal, padahal dia yang kena jangkitan tu, huh!!!!!!!!

enthunter berkata...

uiks??!!pggl tok kadi??ko nk nikah ngn keri ke msms???lalalala

msms um berkata...

kpala lu keneth, ingat aku gay macam ko ke nak nikah ngan keri, buang masa je, apa barang ada barang yang sama tak best lansung, lain r ko, ko kan khunsa, hahhahahahaha

I_Hate_Lolipop berkata...

eqi kata x baik ckp Babi, ckp khinzir.

kamu gay ke msms dgn si msbh? patut nama mcm nak sama..loving couple rupanya..aihh

MSBH berkata...

oit...jgn dok libat nama aku no..heeee..tlg ckit.. x hingin aku ngn kaun sejenis la..nabi x ngaku umat..xmsuk syurga...tuhan marah..

enthunter berkata...

hahaha...tobat la msms...jgn krena cnta pd msbh tu..ko lpa asal ko...lalalala