Sabtu, 19 Mac 2011

Pilihan anda..

As Salam. Selamat pagi. Rajin pulak aku update pagi-pagi ni. Sementara ada idea. baik aku tulis nanti dah lupa. Tak dapat nak berkongsi dengan anda semua. Pilihan!! semua orang menghadapi dilema dengan pilihan. Macam-macam pilihan boleh jadi. Pilihan awek mana satu, erkk. hahakhak, contoh jer. 

Susah sebenarnya bila berhadapan dengan situasi macam ni. Nak buat pilihan mana satu! Semua orang hadapi perkara sebegini. Tapi untuk pilihan hari ni, aku nak cerita pasal pilihan memilih pasangan!! ahahah, tak da la, main-main aja. 

Situasi macam ni, contohnya lah. Antara kerja dan belajar mana anda perlu buat pilihan? susah kan nak buat pilihan, boleh pecah otak nak pilih mana satu yang terbaik. Sebab benda ni melibatkan masa depan kita. Sekali buat pilihan kita takkan mampu undur masa lagi.

Jadi berhati-hati bila nak buat pilihan. Setiap perkara akan melibatkan pilihan. Rumah, kereta, komputer, laptop, awek, calon isteri, calon suami, dan segalanya melibatkan pilihan. Baik dan Buruk pon kita leh pilih nak buat masa satu!! kan kan. Nasihat aku, berhati-hati memilih kawan!! itu jer.. 


Apa yang perlu kita buat untuk dapatkan keputusan untuk memilih mana satu pilihan yang akan kita akan ambil:

1) Minta pandangan orang berilmu..
2) Minta pandangan ibu bapa
3) Minta pandangan kawan
4) Buat solat istikarah
5) Berdoa dan sentiasa bertawakal (setiap yg berlaku ada hikmahnya)

Itu jer. Sekadar pandangan aku. Benda ni aku dah banyak kali lalui. Aku bersyukur dengan apa yang aku pilih!!

3 ulasan:

enthunter berkata...

keri..keri....sj kaco...

Syukri Hasshan berkata...

eleh..korg dah lupa kat aku..tahu la..

enthunter berkata...

yg psti bkn aku...tgok...pmnt no.1 blog ko...