Khamis, 13 Januari 2011

BLOGGER GEGARKAN 'U

Selamat malam. Hari ni aku nak join lagi satu segmen Ben Ashaari. Baru jer leh join sebab kat tempat aku terputus bekalan elektrik dari tengahari tadi. Pukul 6.45 ptg baru ada balik. Perghh.. Sabar jer la.


Kena jawab beberapa soalan ok! Nak join? Klik sini.....

1.Belajar mana ? Jurusan ? Tahun ?
Ok... Dulu aku belajar di Universiti Merapu (UM). Selepas tamat ijazah disana, sekarang aku dah masuk Universiti Suka Makan (USM)!! hahahahaha.. Aku sedang buat dalam bidang Msc Perancang Bandar. Baru jer masuk tahun 1, dan akan habis tahun 2012!! InsyaAllah. 

2.Asal mana ? Umur ?
Cakap pasal asal ni. Tempat aku orang semua kenal sangat-sangat dah! Kalu tak tau jugak aku tak tau nk cakap apa dah. Mungkin tak pernah dengar kot!!! Aku berasal dari Langkawi. Tau tak? Mesti tau kan. Cakap pasal umur ni malu la!! adoi.. Baru menjengah usia 24 tahun! Muda lagi kan..hahahahhaah. Still comel la orang cakap!!

3.Kenapa amik jurusan itu ?
Soalan ni memang buat aku terkelu tangan nak menulis!! Betul ke ayat aku tu? Bantai jer la!! Harharhar. Sebab aku amik jurusan ni!! hummm, jap yer nak fikir!! Ntah la, aku pon tak pasti macam mana leh terjerumus di dalam jurusan ni tapi semua bermula di UM! Dari situ timbul minat aku ingin tahu lebih.

4. Cita cita .. peewwittt  
Kalu dulu cita-cita aku nak jadi POLIS. Tapi bila fikir balik aku ni yang tak berdisiplin, langsung memang tak kena dengan jiwa la. Tapi sekarang aku dah ada satu cita-cita baru! Menjadi seorang perancang bandar yang mampu menghasilkan sebuah bandar yang free untuk semua orang!! hahahahah.. Tobat tak dapat la. Aku harap bidang aku ceburi ni mampu menolong serta mengelakkan alam sekitar dari musnah akibat pembangunan tak terkawal!! kadang-kadang orang tak fikir kepentingan alam sekitar. Apa yang mereka nampak? DUIT!! PROFIT!!! Buat rumah untuk apa? PROFIT ok bukan untuk masyarakat!!! tu yang aku nak ubah! Panjang lebar pulak aku membebel!! 

Dah cukup..tamat. Full Stop!!

13 ulasan:

Fatihah berkata...

UM= universiti merapu
USM=universiti suka makan
UPM=universiti paling mahal
hahaha...
eh syukri, macam mana dengan yang awak apply jadi cikgu MARA hari tu?
dapat tak?

Mr. Straw berkata...

hahaha..siap translet lg.
pasal cikgu MARA tu. Lum kuar lg keputusannya! tak tau la bila? sdg menunggu..

نورعيم berkata...

gud luck tau! follow u back :)

Cikgu Aini berkata...

Hai dear.. 24 mude lagi dik... comei agie.. Btw, sis pu3 dtg memeriahkan followers awak lagi and gegarkan blog nie!!!!... Cuma tak bom jer.. heheheheehe. kay, anyway.. tq singgah blog akak..

ciK waNi berkata...

salam ziarah dr blog abg ben...

Ayuni berkata...

bestnye dpt wat master....

Lulu Caldina berkata...

Study bebaik..ngee..
Good luck..

Unknown berkata...

Salam perkenalan. Good luck :)

Kechik Itu Comel berkata...

gud luck.. =)

yatie's EPISODE berkata...

hyee.. gud luck yee... (;
follow ur blog. :D

niesz berkata...

wow!hebat la..hehe..slm kenalan..niesz dr uitm..jom gegar U..ehe..niesz follo cni.. :)

Mr. Straw berkata...

to all; thnks semua!! moga anda juga berjaya kelak. macih follow belog x seberapa ni!!!

Azrul Hisham berkata...

salam ziarah dari blog ben...datang guling2 jap kat blog ni sambil jenguk2 entri :)


Jom guling-guling disini pula:

Azrul Hisham -My Real Life