Isnin, 29 November 2010

Lelaki, janggut dan misai...

Salam

Malam ni aku nak cakap tentang penampilan Lelaki. Aspek yang menjadi fokus utama aku malam ni ialah bahagian MUKA yer,macam pakar ja aku ni kan. Seperti yang anda selalu nampak la ada lelaki bermisai, ada berjanggut, ada kedua-duanya dan tak ada langsung. Kalu macam aku, suka simpan janggut tapi tak suka ada misai. Agak-agak hangpa yang mana ok? Selalunya yang menjadi kegilaan wanita zaman la suka tengok artis-artis korea yang muka mereka bersih tak ada janggut dan misai pon. Agak-agak orang pompuan suka laki yang muka cam na yer? yang ada janggut,misai tebal-tebal macam Datuk K tu. Jangan main-main dengan misai tebal-tebal tau, dapat Siti Nurhaliza tu. 



Sebenarnya apa wanita kat negara kita nak yer? Aku kadang-kadang tak faham gak. Ni semua orang cakap aset lelaki. Kalu tak da misai orang cakap tak matang la, belum cukup umur la. Apa punya terjemahan diorang rujuk mana aku pon tak tau. Kalu lelaki yang nak simpan misai tu, jaga la elok-elok. Buat treatment macam rebonding pon ok gak. Ya la nak jaga kelembutan misai. Hahahaha. Main-main ja, asalkan kemas ok la. Tak da la orang tengok serabut semacam ja. Sama jugak macam janggut. Kena jaga la walaupun janggut seciput yang hidup segan mati tak mau tu. Kena jaga gak bagi kemas. Baru la orang tengok kita pandai jaga penampilan.

P/S: Penampilan sangat penting, dari situ orang dah boleh nilai kita. 

7 ulasan:

yana berkata...

laki yg ad jnggut nmpk cm sweet..tp,jggut ckit2 dh la..klu dh byk sgt..errr...xske2..

cik EPAL berkata...

betul betul penampilan diri kena jaga. tak suka laki ada misai. hee

Syukri Hasshan berkata...

yana: bguih2..pndngan diterima.
mcm aku ni juri la pulak..hahaha

cik epal: ya, tepat skali. semua mata-mata halus,besar,kecik,sepet memandang..npe tak suka laki ada misai??

Zafirah Majdiah berkata...

perwatakan pun aset jugak..hehe.. :D

Syukri Hasshan berkata...

ya ka.. nnti sy cerita pasal perwatakan lelaki pulak. tengah mcari sumber-sumber yg boleh dipercayai..hehhe

xira berkata...

kalau kri upload gmbr chenta saya, pasti saya akn ckp...."ini yg tbaik, he is my super hero, my perfecto!"

Syukri Hasshan berkata...

nnti famous lak gmbr chenta kamu!! hahahaha