Khamis, 3 November 2011

Tips merapu.

Assalamualaikum..

Dimulakan dengan mukadimah melalui penceritaan waktu masa kini sedang hujan dengan lebatnya. Ayat aku nampak macam berbelit ja. Macam mana boleh dapat Bahasa Melayu A nih? pelik benar! ohhh, terkantoi result aku.. Hahahahah. macam cilake kan? 

Hari ni aku nak bercerita tentang bagaimana kaedah-kaedah ataupun cara-cara kita nak merapu dengan begitu cemerlang sekali. Kira orang boleh bagi hang A++ lah dapat merapu tak ketahuan hala! OK, ni tips aku nak share. Cewah tulis english beb.. padahal boleh ja tulis tips untuk dikongsikan. Sama ja tapi nak bagi nampak gah punya pasal. Tulis tak mau jatuh!! Bahasa melambang budaya! ada kena mengena ke?hahahahaa..

Ok, ok, ok. dari dibiarkan makin melalut aku nanti. Ini adalah tips aku ok yang aku sendiri keluarkan daripada kepala lutut aku. Sila percaya dengan kadar segera!

1) Tidur kena terlebih cukup sebab lepas bangun nanti nescaya kepala otak akan jadi bengong! bila jadi macam tu automatik kita akan merapu tak ketahuan hala. Orang tanya lain kita jawab lain..hahahahaha.

2) Sila ganggu kawan sebelah anda dengan muka slumber. Pastu anda akan rasakan penendang, penampar, lontaran siku dan lutut serta segala bagai. Lepas tu barulah keluar perkataan yang akan membuatkan semua orang tak faham. dah longlai kena belasah, confom la cakap pon tak betul..hahahahahha

3) Baca buku dengan rajinnya dengan membaca buku tulisan cina, india, english, tamil, jepun dan segala bagai bahasa akan menjadikan otak pusing. pastu kita kena hantar kat wad orang gila lah. sebab merapu tak ketahuan. orang cop HANG GILA KA? hahahhahaha.

dah. aku dah malas nak merepek. Amacam tips aku? berguna ke tak? sila cuba dengan kadar segera. Nescaya hidup pasti bahagia. Hahahahhaa. Aku tak idea nak merapu dah. Tekanan sebenarnya, kerja belum siap sebab otak aku tak boleh berfungsi dengan betol dah.

Serius aku dah hilang idea dengan banyaknya! bayangkan lah dulu idea aku mencurah-curah segala bagai. Tapi sekarang, macam hampeh ja. Malas nak fikir. Rosak lagu nih.. Mampuih la aku! Tolongggg......

5 ulasan:

Erin Azizan berkata...

syuk tolong laa bawak2 bertaubat...jgn nak merapu sgt lah..hahaha

syukrihasshan berkata...

see..berjaya kan tips aku..hg kata aku merapu tu..yes..hahahaha...

ciktipah berkata...

ishhh3....pa nk jadik nihh..meqapu meqaban ja keja dia...mcm2! haha :p

Juliet_iRa~" berkata...

isk2 merapa la tu!

salam aidiladha..:D

psss : jom join my GA!:p

Tanpa Nama berkata...

hahaha . ni baru lepas kena belasah dengan roomate ka ?