Isnin, 27 April 2009

Baca lah!!

CONTOH MURID YANG SANGAT DENGAR KATA CIKGU......

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?
Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!
Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.
Murid : Selamat sejahtera cikgu!
Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?
Murid : Faham, cikgu!
Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.
Murid : (senyap)
Cikgu : Pandai!
Murid : Bodoh!
Cikgu : Tinggi!
Murid : Rendah!
Cikgu : Jauh!
Murid : Dekat!
Cikgu : Keadilan!
Murid : UMNO!
Cikgu : Salah!
Murid : Betul!
Cikgu : Bodoh!
Murid : P

18 ulasan:

2nd year rppp berkata...

wei agak2 r nak wat lawak pon.. takut jgak tuan punya blog ni pon sama je macam murid2 tu kena ngan cikgu tu.. hahahahaha.. b****.. hahahaha

geng 2nd year rppp berkata...

apa la ko ni merapu keri..tau la tekanan exam..hahaha...

enthunter berkata...

bkn merapu tu...tu kisah keri wktu drjah 6...bdk kelas dia suma tu...hahahah

msms um berkata...

betol tu enthunter.. padahal kisah dia dan kawan2 dia masa sekolah rendah ari tu, hahahaha.. dia memg pandai merapu dan tak nak mengaki kisah dia, hahahah

MSBH berkata...

amboi2..sedap mgata org no..2 bkn zaman skolah aku la..aku ni baik,mesra,jujur,ikhlas,x penah tipu,x penah muhung,xpenah mencarut tau...hahahahhaha

enthunter berkata...

ah, keri, ang ni memg r, masuk bakul angkat sendiri...macam msms jugak la...

enthunter berkata...

uiks??ada orng pkai nm aku..sioollll la....nk gado ckp la...

enthunter berkata...

wei sapa pakai nama aku ni?? sioll la, ko ni enthunter mana pulak ni?? ko yang pakai nama aku.. ko budak mana?? oh, ko keneth ek??? hahahahaha, wak lu!!!!!!!!!!!!

MSBH berkata...

oiii..ni apa ke hal lak..msms mmg x puas ati ngn aku dr dulu lg..
xpe la..jom la gomcah..

msms um berkata...

ha, nak gomcah cenkek mai r skarang k...keri ang aku dengar dr mela kata dapat A teknik perancangan, hehehehhe

MSBH berkata...

ai..perli aku nmpk..xpe la..ko nk ckp ko bakal dpt A..aku tau la..

Tanpa Nama berkata...

wak lu!!!!!!!! aku cakap menda yang aku rasa betoi r, insyaallah, moga doa aku termakbul ko dapat A dan geng2 kita yang lain pon sama

msms um berkata...

wak lu!!!!!!!! aku cakap menda yang aku rasa betoi r, insyaallah, moga doa aku termakbul ko dapat A dan geng2 kita yang lain pon sama

msms um berkata...

nk gado ckp la keriii..igt aku tkut ka???

msms um berkata...

wei, siapa pakai nama aku ni?? memg nak kena r, tapi aku dah agak dah sapa yang pakai nama aku ni, ko ni memg nak kena r keneth!!!!!1 nak gado cakap r

enthunter berkata...

soooosssiiaalllll..sapa pkai nm aku...

dr mela tu PA aku..haha berkata...

saya bg sume dapat A

msms um berkata...

alah aku tau ko yang postkan ayat tu kan?? tau la anak kesayangan dr mela, insyallah dr mela tu baik orangnya, kita semua akan mendapat a, k?? ko je yang tak sabar2