Isnin, 14 Mei 2012

Oh... Nyah kau...

Assalamualaikum...


Nak dijadikan cerita, guwa baru ja abis belajar kat suatu tempat bernama bandar K to L.  Tapi sekarang guwa sudah pindah ke lokasi baru iaitu Anak Mami Jarum.

Guwa selalu dengar cerita kengkawan yang cakap awek-awek Anak Mami ni cun melecun. Guwa teramat teruja time tu sebab guwa nak pindah ke sana. 

Dalam hati guwa berbunyi " cun sangat ke anak mami ni. hati guwa tertanya-tanya". tetapi nak dijadikan cerita guwa rasa tak penah pulak nampak anak Mami lagi buat masa ni sepanjang guwa kat pulau anak Mami ni.

"hati guwa berkata, pupus dah kot anak mami ni?" lantoi punya hati guwa berkata begitu rupa. Jadahnya guwa tak tahu tetiba guwa berkata begitu.

Ok fine guwa telah melakukan satu ekspidesi menerjah Anak Mami namun sesaampai hari ini misi guwa tak tercapai kerana guwa sibuk dengan tuition. kehulu kehilir guwa merantau sana sini padahal guwa balik kampung ja.

Ok, fine fine, dijadikan kisah guwa menginap kat kondo guwa sekarang ni. Ada 4 bilik dalam kawasan guwa. Sebelah paling dekat dengan tangga Pak Arab pakistan mana hala guwa tak kenal. Senyum pon tak nak. Guwa leh tengok aja sebab badan dia besar. Konfom guwa KO kena kalau main aci cubit-cubit ngan Pak Arab tu.

Abaikan Pak Arab, guwa punya jiran ada kiri dan kanan. sebelah kiri guwa punya ada brader kecik halus moleh jer. Ada lebih kurang tinggi paras perut guwa. "tanda guwa menipu". sebenarnya dia di paras bahu guwa jer. tapi kira guwa bangga la sebab guwa rasa besar dari dia. Oh terasa bongkak tetiba guwa.

 ********************************
 
Sebelah kanan guwa punya jiran adalah 2 alam punya orang. Tetiap malam sebelum tido ada ja bunyi orang mengilai-ngilai tepi tingkap cari geng 2 alam dia.

hati guwa dah panas mengelegak sakit hati tak dapat tido ada hantu menjerit tak tentu pasal. ini orang punya Nyah ni buat guwa punya hati bikin panas malam-malam buta.

kerbau pon tahu tido lah. tak da la menjerit macam suara kecik + garau. Loya telinga guwa terdengar. Setiap malam guwa akan check bilik guwa kunci ke tidak.

diatas faktor-faktor keselamatan. Guwa telah menambah aksesori kunci bilik guwa. Gila bilik sebelah guwa rasa tergugat ja. takut diapa-apakan.

ada satu hari guwa bawak guwa punya puan seri singa datang menghadap lokasi kondo guwa. Guwa suruh puan seri singa guwa tunggu bawah. Guwa nak amik barang kat kondo guwa yang teramat mewah.

setelah sekian lama guwa tak ternampak specis Nyah itu sejak jiran guwa terpindah, berpindah ke ntah la guwa pon tak tahu tapi guwa dah rasa terlepas dari ancaman keselamatan. tetiba guwa ternampak bekas jiran guwa berjalan lenggok macam ayu terlebih ja.

kalau lawa tak pe gak. ni guwa tengok kaler dah sama macam orang aprika nuh.. ditambah lagi dengan lomak-lomak kat selaput "perut" dan sebagainya membuatkan guwa mula rasa pening. Terus guwa jalan tengok bawah. konon-konon guwa takut tersadung kalau berjalan kaki tengok benda tak sepatutnya.

**********

setelah selesai guwa punya urusan. Guwa tanya sama puan seri singa guwa ada cakap tak dengan Nyah Aprika tu. Puan seri guwa cakap si Aprika tu tegur dengan suara lelembut gitu. Ohhh tak tahan guwa rasa telinga guwa dengar.

Puan seri guwa kata ingatkan perempuan rupanya "JANTAN". Sebab puan seri guwa kata si Aprika tu pakai "COLI". ohhh makin teruk perubahannya.

Nasib baik guwa sudah terselamat kerana si Nyah Aprika tersebut berpindah lokasi. bukan jiran guwa dah.

oh sekian guwa punya cerita tak tentu pasal...tetiba mula cerita lain.ending cerita lain..


4 ulasan:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

apakah???

Mr. Straw berkata...

apakah apakah persoalan kau??

QasehMizTipah berkata...

ooooooo. anak mami yewwww mat?! ok fine, guwa dah tau matlamat lu yg sebenar-benarnya! chawwww~~

Mr. Straw berkata...

ehh..hahahhaa..chaw chin cauu..