Rabu, 30 Mei 2012

aku dan telur

Assalamualaikum

Ini kisah guwa kecil-kecil dulu. Dulu punya cerita masa guwa budak hingus-hingus la baru cecah umor 3,4,5,6 tahun gitu lah.

guwa selalu pergi umah tok guwa waktu tengahari. tok guwa boleh agak dah kenapa guwa selalu datang time tu. sebab tok guwa selalu simpan stok telur ayam dalam bekas tapawer besar.

dulu-dulu guwa cukup pantang kalau telur goreng guwa ada telur kuning tu. guwa cukup bengang la dan selalu buang telur kuning tu.


alasan dia mudah jer. orang tua-tua cakap makan telur kuning kentut busuk. Jadi demi mengelakkan kentut guwa busuk guwa tak makan lah. sebab tu guwa selalu makan kat umah tok guwa. sebab dalam telur ayam dalam bekas tapawer tok guwa tu dah diasingkan telur kuning dan putih.

ohhh heaven guwa rasa time tu. guwa leh goreng bukan ikut saiz telur ayam biasa tapi ikut saiz senduk bulat yang besar tu. perghhh telur goreng guwa selalu besar lahh..hahahahhaha..

itulah kisah guwa dengan telur goreng masa kecik-kecik dulu. sekarang guwa bedal jer semua. hahahaha. tak kisah la kentut busuk ke tidak..janji kentut adalah untuk buang angin kotoran..hahahahahhaha.memang la busuk kan..hahaha..

4 ulasan:

eton berkata...

hahaha.. kentut busuk mak kata sbb perut kotor..

QasehMizTipah berkata...

heran sunggoh ngan budak nihhh. -__-"

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

telur goreng gua??

awat aku ter skip bila baca ayat atas tu?


Hahahaha -_-"

Mr. Straw berkata...

woit...jgn duk otak kuning kat sini GKSB!!!larangan...

heran sggh cik tipah sorg nih...