Khamis, 13 Ogos 2009

Khidmat Masyarakat

Assalamualaikum...

Cacatan terbaru aku ni berkisarkan program group rpp dlm mberi khidmat msyrkat..kursus ini adalah syarat wajib u..jd group kami perlu mncari rumah @ tmpt @ pertubuhan bg golongan org yg kurang bkemampuan @ tidak bernasib baik..jd kwsn pilihan kami iaitu rumah2 anak2 yatim dan ibu tunggal yg terletak di Kg. Medan....

Macam2 pengalaman yang kami dapat melalui aktiviti masyrakat ini..so aku dah letakkn beberapa gmbr selama 2 hari kami mberi bantuan dan sumbangan tenaga dlm mbantu makcik2 kat c 2 n adik2 kat c 2 la..sgt seronok kerana mdpt layanan yg sgt baik dr Hajjah Kamariah iaitu pengasas persatuan tersebut...


bersama adik2
memamg best aktiviti ni..adik2 kat cni mmg peramah..mereka dpt trima kehadiran kami ni..pas 2 ada yg buas2, lari sana sini, golek2 atas lantai pon ada..menunjukkna thp kebuasan yg amt kritikal..hahhaah...skali aku pon kn buli..ganas tol dak2 ni...so kalu nk p lagi lps ni kn pakai baju besi la..dok kn cubit ja...sakit kulit...

bersama pengasas persatuan
pas 2 kami mberikan cenderahati ckit kat rumah ni..ala...bnda biasa2 ja...wat kenangan..bkn sng nk dapat pgalaman cam ni...amin yg bagi hadiah 2..sebagai ketua la knonnya..ketua la sgt...hampeh ja...p umah pkai baju kemeja tp suar kecik..mampuh nk wat keje...hahhahah




depan rumah persatuan
gambar ni posing sakan la..tambah2 si sapuan..asyik nk amik gambar ja...keja x seberapa pon..lakonan ja lebih..mcm hampeh..hahahah..jgn marah no sapuan...


kena memasak
hah..ni satu lagi..kami kn memasak pagi 2..pergh...mmg hancur la...x rasa pa..garam x rasa..gula x rasa...tp tetap sedap..sedi cakap..bkn aku....hahahha..ada byk gmbr tgh masak..byk sgt..ni salah satu la..time ni baru goreng ikan ja..lps 2 kami wat sambal utk ikan tersebut..hemtam kromo ja masak ni..jnji leh makan..di jamin knyg...x sakit perut..ada cop kesihatan lagi..wahwahwahwa...




time makan

ni paling best skali..makan free..segan pon ada..tp dah lapar..bedal jer la..sapuan n amin mkn ckup byk...ish2..kebuluran..cuba tgk amin 2...gelojoh makan..lapar sgt2 dia kata...x tahan..hentam sampai habis mkn..pas 2 tido sampai kul 2.30..apa ke hal ni yob...wat keje ke apa ni...mampuh la...


cuci pagar
ni time cuci pagar..sampai bersih kami cuci tau...bersinar2...nampak cahayanya yg terang lagi bercahaya..menandakan aku n amin tekun wat keje...hahhaa...bkn cam sapuan..keja ngulat ja..pas 2 blakon lebih...hahahha...


mop lantai

ha..ni time baru stat nk memcuci la...macam2 kami cuci..mmg bersih dan bersinar lantai kami mopkn..ha..pnya la rajin aku, sedi n amin...sapuan dak sbb keja dia blakon ja..hahahaha...jgn marah sapuan..lawak2 ja..jgn teqasa no...hahahhaha...


sedi cuci kipas
fuh..sedi cuci kipas mmg terbaek la..bersih beb...xda debu lgsg...setiap bahagian dia buka kipas 2..last2 x reti nk pasang balik.....hahahah....apa la...


baru stat nk wat keje


berbual dgn hjh kamariah
hah..ni time meeting ngn Hjh kamariah...sedi n sapuan menemuramah la knonnya...mohon izin nk wat kerja amal kat cni..tnya tntg persatuan la...mcm2 la depa tnya...siap hidang makanan lagi pagi ni...pulut udang n cucur apa ntah..aku lupa...tapi mmg ada makanan selalu...


hah..di sini sja nukilan aku hari ni...ku mohon maaf kat sapuan sbb duk perli dia..hahah,....mlwak sapuan no..jgn marah..yg penting program ni mmg best..2 hari program ini dilaksanakan...so mmg best sgt,,,jika ada ms lapang mungkin g la kat sana..

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah bagusnyer....
nasib baik ade syukri tolong pasang blik kipas tu...
huhuhuhuhhuhu......
tq kri...
mmg sahabat yg plg baik la...

Tanpa Nama berkata...

huhuhuhuhu, keri baik la sangat
banyak duk ngular jgak tuh
wat pandai tolong pasang balik tapi mintak tolong ngan safuan jgak, hahahaha

MSBH berkata...

apa ke hal ni bro..tulis la nma..xkn takut kot..hahahah...

Tanpa Nama berkata...

la sume same je.
sapuan tu mentang2 ade kamera,sume gambar nk amek, cas bateri xnk..haha
keri tu mcm best je masak2.amin makan memang banyak.tp badan gtu je..cube tgk sapuan tu..chubby.hahaha. len kali xpayah la nk men bukak2 kipas tu sedi.bkn reti pasang pun..kuhkuhkuh

Tanpa Nama berkata...

woit!!! sapa cakap aku chubby ni
memg nak kena ni!!!!!! huhuhuhuhu
keri pandai cakap jer
lima kali dua ngan amin
hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

woit!!! sapa cakap aku chubby ni
memg nak kena ni!!!!!! huhuhuhuhu
keri pandai cakap jer
lima kali dua ngan amin
hahahahaha

zainabibrahim berkata...

menarek2..menarek..
goreng ikan itu menarek jugak..
:)
*(^0^)*

I_Hate_Lolipop berkata...

adakah sapuan makan byk sbb dia masyarakat yg perlu diberi bantuan makanan????? hahahaha

msms um berkata...

lolipop ni nak kena ni...sapa yg kuat makan lolipop ke safuan?? hahahahah
padahal dia kuat makan...huhuhuh
ha ri tu nampak ngan pakwe makan kat fak, dia tu kuat makan...
hahahaha