Selasa, 29 Mei 2012

sukar nak puaskan hati semua orang

Assamualaikum.

Situasi macam di atas ni memang selalu dah semua orang alami. Mesti semua orang ada pengalaman benda-benda macam ni. 

Benda ini akan terjadi atas pelbagai faktor-faktor lah. Ajakan rakan-rakan, majlis penting dan macam-macam lagi peristiwalah.

Tapi sekurang-kurang kita kena faham jugak situasi pihak orang lain. Mungkin ada sebab tertentu kenapa tak dapat hadir atau ikut ajakan orang. asalkan kita jelaskan sebab-sebab tertentu supaya orang faham.

Sepatutnya kita sebagai kawan ucaplah terima kasih dan sebagainya tapi susah kita nak puaskan hati semua orang. Benda ini akan timbul jugak. Walaupun sekadar melawak atau sebagainya sekurang-kurang fikir lah perasaan orang.

Bagi aku, semua benda aku akan cakap kenapa tak dapat hadir atau penuhi permintaan orang. Sebab kita pon ada masalah dan komitmen lain. Jadi harap semua faham lah.

Tapi tu lah..manusia, ada ja yang tak kena. Ini tak puas itu tak puas. Sebab hati orang ni macam-macam. Bukan kita boleh baca hati dan fikiran orang tapi sekurang-kurangnya kita minta orang faham keadaan dan komitmen kita ni. Ituja. benda simple dan mudah untuk faham.

tapi kalau tak faham jugak nak buat macam mana. ada otak ada akal fikir sendiri lah.

7 ulasan:

aDisH.sHidA berkata...

mmg pun..susah sangat nak puaskan hati semua orang...kalau boleh kita dah usaha sebaik mungkin dah utk puaskan hati mereka tp ada jugak yang x paham dan menghargai

Zai Zamree berkata...

kan??
huhuhu...mcm kena je dgn situasi skrg...br ja mber kecik ati sbb xleh spent time last dgn dia sblm dia p jauh...ohhh...time keja ajak spent time mmg x kena masa la...

syukrihasshan berkata...

btoi..sy pon kena..mmber ajk teman ke mjlis tunang..tp time tak kena..sy byk bnda nk kena fokus skrg..mggu kritikal..tp tu lah..msg2 perli dan kata cm ni cam tu..ssh nk bg org fhm komitmen kta ni..wlpn skdr mlwk ja tp terasa la jgk..

ciktipah berkata...

suka ayat last skali. "ada otak ada akal fikir sendiri lah"..hmmm..sat2 cek nk pikiaq nahhh.hihi :p xmo terasa2..cool bebeh cool... ^^v

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

lek ar....

cool bebeh..mana hilang sifat kecoolan hang??

senyum mau maneh no mat kri oii

=)

Si Kawaii berkata...

Agree. Memang susah nak puaskan hati semua orang. Tapi diorang pon kena la paham keadaan kita jugak. Tapi tu lah kalau org tu seorang yg baik dan bertimbang rasa, mesti orang tu akan paham situasi kita. Tapi apa2 pon, jaga hati kita dulu yang penting :)

syukrihasshan berkata...

aku tetap cool ja..tp asyik duk kn perli-perli dan mengungkit ni yang susah..sakit hati jgk kdg2..