Isnin, 25 Januari 2010

Demam PRK kembali

Assalamualaikum

Belog ini agak berhabuk setelah 1 mggu x dijenguk oleh sesapa. Termasuklah aku ni. Kali ni nk bercerita pasal PRK iaitu Pilihan Raya Kampus. Sudah dtg kembali PRK ni. Kepada pucuk pimpinan lepas diucapkan ribuan tahniah diatas segala kepenatan anda menjalankan tugas sebagai wakil pelajar.

Kali ini tidak tahu la sapa yg akan menang. Sama ada Pro-M @ Pro-Aspirasi (Gerakan). Belum nmpk calon2 yg berwibawa. Cuma, disini aku x nk kutuk sapa2. Tp ini lah pendapat aku. Sepanjang aku jejak kaki kat UM ni. Politik kampus ini agak keterlaluan la. Macam2 kes berlaku semasa PRK thn lepas.

Kita sebagai student yg mempunyai otak yg waras. Tp waras ke?? pikir la sendiri. Mcm2 janji yg ditawarkan tp terlaksana ke?? Langsung xda. Apa guna anda menunjukkan manifesto itu ini, goto goni tp x berhasil. Bertindak ikut kepada kemampuan. Jgn terlalu menjanjikan benda yg belum pasti anda semua mampu tunaikan. Nk bertanding senang ja. Bukan susah pon. Tp kena fhm tanggungjawab yg akan anda semua pegang. Kepada Calon2 yg akan bertanding. Tolong cermin diri sendiri dlu. Jwb sendiri mampu ke aku ni wat keje??mampu ke aku ni tunaikan janji? Manifesto hebat tp kerja hampeh. baik xpayah la.

Marilah kita bersama-sama melihat sapa yg menang!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hidup PAS!!
HAHAHAHAHA
HIDUP UMNO!!
HAHAHAHAHAH
HIDUP LA SANGAT..
mampu ker?? confirm tak mampu..
cakap pakai air liur, tulis menifesto pakai dakwat printer, tok nenek aku pon bleh wat.. aku sokong apa yg tuan blog ni cakap kan...
so kepada calon2, jangan hanya menabur janji untuk mendapakan raih simpati orang lain, tapi keje cam s***..
bukan semua macam tu, tapi terdapat segelintir wakil yg tak mampu buat keje.. hanya mahukan glamour, baik tak payah.. daripada membazir masa, baik lah pergi kelas, jangan ponteng kelas sebab politik KAMPUS DI MANA2 IPTA..
WASSALAM......

MSBH berkata...

tima kasih kerana bersetuju..
kita bckp bdsrkn pgalaman..
pengamatan dan pemerhatian.
spnjg 2 thn merasai kerenah politik kampus ni. thn lps plg teruk.
dan segala jnji yg ditaburkn xnmpk pon hasilnya. sepi.
tmbh2 si evaly sabet n burhanudin!
mn air ro?mn parking?di mana jnji anda??pndai ckp jer..tp hasil keja hampeh..